Wieczór Życia. Varg Vikernes

Jak wielu z was wie, zawsze miałem sporo szczęścia w życiu. Nie jestem ani głupi ani leniwy, zawsze cieszyłem się dobrym zdrowiem, nigdy nie miałem problemów z uzależnieniami i żyję z tego co inni określiliby jako hobby; pisanie książek o mitologii, komponowanie muzyki i wkrótce, również   tworzenie gry. Mam piękną i inteligentną żonę, mamy trójkę ( a niedługo czwórkę) pięknych i inteligentnych dzieci. Mam też piękną i inteligentną córkę z czasów życia przed więzieniem. Mieszkam na wsi i jestem otoczony przez przyjazne twarze,  każdego dnia oddycham czystym powietrzem i większość czasu spędzam ze swoją  rodziną. Jeśli chcę pospacerować w lesie, wystarczy że przejdę na drugą stronę ulicy i już tam jestem….

Jak wielu z was pewnie wie, zawsze miałem też burzliwe życie. Nie jestem ani tchórzem ani nie umiem też siedzieć cicho, kiedy wielu uważa, że  powinienem, zawsze miałem dość szczęścia, żeby wygrać większość walk ( coś, co prowokowało jeszcze więcej walk i tak bez końca)i zawsze ścierałem się z niesprawiedliwymi władzami, spędziłem wiele czasu za kratami skazany za morderstwo, które powinno być zaklasyfikowane jako akt samoobrony. Mam wielu wrogów i większość z nich chce mi wyrządzić krzywdę , jestem zawsze gotowy do obrony i podejmuję środki ostrożności. Cokolwiek robię – jestem gotowy na wszystko.

Prawie tak…

img_0192

Całe życie żyłem w strachu; w przedszkolu, w szkole podstawowej, w szkole średniej, w technikum, w więzieniu a nawet po więzieniu. Zawsze byłem z kimś w konflikcie;  gdy byłem trochę starszy – ryzykując zdrowiem, a w późniejszym okresie – także życiem. Zawsze byłem górą, kiedy miało to znaczenie, ale zagrożenie pozostawało. Wygranie walki nigdy nie oznaczało tak naprawdę zwycięstwa, a tylko to, że kolejna walka będzie trudniejsza do wygrania. I trudniejsza. I jeszcze trudniejsza. Przegrani zawsze wrócą, wzmocnieni, liczniejsi, z większymi sojusznikami. Przegranie walki byłoby w pewnym sensie lepsze bo zakończyłoby to błędne koło.

Strach jest -jak  wszyscy wiemy – nieprzyjemnym uczuciem; suchość w ustach, słabość w nogach, drżące ręce i chęć wydostawania się z tej sytuacji. Konflikt między strachem a dumą, strachem a wolą zwycięstwa za każdą cenę, strach przed fizyczną krzywdą a strach przed utratą honoru- także wiele w tym kontekście znaczą. Strach jest w rzeczywistości instynktem samozachowawczym, choć często niedocenianym.

W pewnym momencie życia zdałem sobie sprawę, że przestał mnie obchodzić strach. Wciąż czuję strach, wciąż zdaję sobie sprawę z zagrożenia, na które się wystawiam, ale przestałem o to dbać. Jedyne co jest dla mnie ważne, to w jaki sposób bez względu na własne bezpieczeństwo poradzić sobie z niebezpieczną sytuacją, w której się znalazłem. Jeśli jest moja rodzina- by chronić rodzinę. Jeśli nie ma rodziny – by bronić honoru i być wzorem do naśladowania dla swoich dzieci. Także wiem, że gdyby np. jedno z moich dzieci wpadło do lodowatego strumienia, gdzie czekałaby je niechybna śmierć, wskoczyłbym za nią lub  za nim i zrobiłbym wszystko żeby je uratować, nawet jeśli oboje mielibyśmy zginąć. Nie ma innej opcji, byłbym przestraszony ale nie dbałbym o to. To jest program w mózgu, który uruchamia się kiedy jest się ojcem.

Nie zrozumcie mnie źle. Nie uważam, że jestem w żaden sposób wyjątkowy. Tak po prostu jest gdy się jest ojcem. To jest to co czyni z prawdziwych mężczyzn posiadanie dzieci. Do głosu dochodzi natura: Twoja przyszłość jest zabezpieczona; Twoje DNA przetrwa, już wygrałeś grę życia i nie musisz się martwić czy odniesiesz obrażenia bądź umrzesz. Śmierć jest nowym początkiem i szansą na zdobycie chwały. Chwała Śmierci, wieczorowi życia. Chwała Śmierci, która zmywa złe i zachowuje dobre. HailaR WôðanaR

Varg Vikernes

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

